28 mars 2012

Redovisningsseminariumet i specialpedagogiken är nu genomförd och det gick bra. Då har jag bockat av 2 av 3 skolsaker denna vecka! Skönt.

Något som slog mig när jag satt på bussen på väg till Västerås imorse var hur mycket skräp folk slänger ut från sina bilar när de är ute på vägarna och kör. Överallt i dikena kunde jag se cigarettpaket, ölflaskor, ciderburkar, plastpåsar, McDonald's påsar och muggar, plasthinkar, tidningar, kartongbitar och mycket mer! Är det inte hemskt? Konstigt att vår planet blir förstörd när vi människor behandlar den så som vi gör. Tragiskt! Varför inte bara ha en soppåse i bilen att kasta allt sånt där i, och sen när man kommit fram så slänger man skräpet i soptunnan istället för ute i naturen.

Jag kan väl tycka att det är okej om någon kastar ut ett äppelskrutt genom fönstret, det förmultnar ju ändå med tiden. Men en plasthink? Eller en glasflaska? Hur tänker människan då, det är ju något jag funderar över. Det är dags att vi vaknar upp nu och inser att om våra barn och barnbarn och barnbarnsbarn ska kunna bo på den här planeten i framtiden så måste något göras, nu! Vi kan ju börja med att kasta våra sopor där de ska kastas - i soptunnan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0