3 april 2012

Krångligt är väl vad jag kan säga om förmiddagens lektion. Vi har nu börjat med didaktik inom matematik, och schemat känns lite svårt att läsa av då det är fyra grupper som gör olika saker i princip varje gång och allt står på samma ställe och det var väldigt svårt att få någon rätsida på det. Tur att jag åtminstone har koll på var jag ska vara nästa lektion och när den är, haha! Sen kändes även instruktioner till tentor och sånt väldigt luddiga, men jag hoppas att det blir tydligare med tiden.

Efter lektionen, som slutade 11.30, gick jag till Fredrik och Miguel som satt och CADade. Vid 12-12.30 gick vi och käkade lunch, de gick tillbaka till datorsalen och jag gick hem. Sen har jag suttit här i soffan och vart trött. Funderar nästan på att ta en powernap, jag känner mig lite trött. Kanske inte så lite trött heller. Och hungrig känner jag mig också, fast vi åt för bara cirka tre timmar sen. Kanske skulle ta mig lite vaniljkesella och frysta bär till mellanmål snart. Sen ta en powernap. Och vänta på att Fredrik ska komma hem.

Det blir nog att åka hem till Norberg på torsdag ändå. Fredrik åker nog hem till Karlskrona och Vetlanda på torsdag han också, så då kan vi passa på att umgås imorgon så att vi inte saknar varandra allt för mycket i helgen. Haha, TÖNTIGT jag vet. Men när man bor tillsammans så är det faktiskt sjukt hur mycket man saknar varandra när man är i från varandra ett tag, även om det bara gäller en eller två nätter. Förstår inte hur jag ska klara av sommaren om han får jobb hemma i Karlskrona! Då är det ju jag som hänger där och pluggar mina sommarkurser hela juni kan jag lova. Sen lär jag väl bli tvungen att åka hem till Eskilstuna och jobba lite jag också.

På tal om ingenting så måste jag köpa mig ett par äkta örhängen också. Det kliar så extremt mycket när jag använder "fake"-grejer, så jag blir ju tokig. Var tvungen att ta ur örhängena inatt för att det var så jobbigt. Och det vätskar ju liksom också. Blä. Så det måste jag komma ihåg! Och den där väskan som bara inte finns. När ska jag hitta den är frågan? Och ett par nya vita Converse ska inhandlas också, höga. Och ett par till jeans. Och en MASSA annat som jag bara vill ha och ha och ha. Men har man pengar? Nej.

Sen finns det en lägenhet här i stan som jag är väldigt sugen på också. En trea på 93 kvm, ligger på Eleonoragatan, huset byggdes 2008 så det är skapligt nytt, balkong med utsikt mot ån, en klädkammare mitt i lägenheten typ, bubbelbadkar och tvättmaskin i badrummet, rostfritt stål i köket, väldigt ljust och fräscht och bara helt enkelt perfekt för mig och Fredrik. Vad kostar lägenheten då? 1 675 000 kronor, eller högstbjudande. En månadsavgift på 5 934 kronor. Som hittat! Eller inte... Åh, vad man önskar att man var mångmiljonär i såna här lägen. Det är verkligen drömlägenheten, med plats för ett "kontor" så att Fredrik kan ha dator och allt sånt där inne. Och en klädkammare! Drömmen för mig ju. Att ha plats för alla kläder och skor liksom! Men ja, det är ju bara att drömma vidare.


drömlägenheten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0